Perlukah diberi vitamin tambahan untuk kecerdasan otak ?


Salam, hari ni saya nak share satu blog yang ditulis oleh satu group of paediatricians yang banyak mengutarakan isu2 kesihatan bayi dan kanak… dan entry for today, http://doktorbudak.com/2013/09/06/perlukah-diberi-vitamin-tambahan-untuk-kecerdasan-otak/
sila la yea…

supplements_spoon_lg

Q:hai doc,baby saya berumur 1tahun 3 bulan. Perlukah baby diberi vitamin tambahan untuk kecerdasan otak. Sebab bila datang kerja ada kawan-kawan kata diaorang bagi  vitamin itu vitamin ini untuk bagi cerdik. Perlu atau tidak sebenarnya vitamin ini? Terima kasih. (Naz)

A:  Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih sebab Puan mengutarakan soalan mengenai vitamin tambahan untuk kecederasan minda.

Puan,

Semua ibubapa mahu melihat anak-anak mereka sentiasa sihat dan dapat menjadi orang yang berguna dimasa hadapan. Dan sekarang kita sentiasa melihat pelbagai produk-produk kesihatan  di pasaran  yang dikatakan dapat membantu meningkatkan prestasi kanak-kanak dari segi aktiviti dan kecederasan. Produk-produk ini dikatakan mengandungi vitamin-vitamin dan mineral yang sangat berguna untuk tumbesaran dan memberikan badan yang sihat.

Tujuan artikal ini ditulis adalah bukan untuk menyokong atau menghalang ibubapa dari membeli produk-produk berkenaan, tapi sekadar memberi pendapat secara amnya mengenai persoalan yang diajukan di laman web doktor budak.

Majoriti pakar-pakar pemakanan bersetuju yang kanak-kanak tidak…

View original post 202 more words

Leave a comment

Elyza Yong

Window Dressing Specialist

doktorbudak.wordpress.com/

We answer your questions on child health

Dr Zubaidi Hj Ahmad Menulis

Perkongsian Pengetahuan dan Pengalaman

BARELY SUPERMOMMY

The (mis)adventures of me coping with mommyhood and life..

Ayumieka's Blog

Tales of Ratu Sehari

Dunia Perkahwinan - Asam Garam Hidup Berkeluarga

Kompilasi artikel berguna untuk suami isteri, ibu bapa dan mereka yang bakal memasuki alam rumahtangga.